Läppä FAQ eli naurettava UKK
Vastauksia naurettaviin kysymyksiin huumorilla höystettynä
”Vastauksia naurettaviin kysymyksiin huumorilla höystettynä” on 24Rentin yhteiskäyttöautopalvelun ainutlaatuinen nurkkaus, joka tarjoaa kurkistuksen asiakkaidemme mielenkiintoisimpiin, erikoisimpiin ja suorastaan huvittaviin kysymyksiin, joita olemme vuosien varrella saaneet. Tällä sivulla ei ole tarkoitus osoittaa sormella tai nauraa kenellekään – päinvastoin! Haluamme juhlistaa sitä huumoria ja kekseliäisyyttä, joka tekee asiakassuhteistamme niin ainutlaatuisia.
Käymme läpi yhteiskäyttöautojen varauksien aikana esiintyviä odottamattomia tilanteita, tarjoamme vastauksia sellaisiin kysymyksiin, joita et ehkä itse olisi tullut ajatelleeksi, ja jaamme tarinoita, jotka saavat sinut varmasti hymyilemään. Et varmaan koskaan ole miettinyt, mitä tapahtuu jos hirvi käy vuokra-auton kimppuun, tai voiko 24Rent autoa käyttää hautausautona? Meillä on vastaukset näihin ja moniin muihin kiperiin kysymyksiin!
Läppä FAQ - erikoisväitteitä
ONKO 24RENT HUIJAUSTA?
Ei, emme ole huijausta. Olemme ihan oikea suomalainen perheyritys, jonka toiminnan päivittäisen toiminnan eteen työskentelee vakituisesti melkein 40 ihmistä ympäri Suomea. Ainakin joka päivä tulemme töihin, joten emme usko että olemme huijausta.
ONKO MINUN PAKKO OIKEASTI TANKATA?
No oikeasti on, mutta emme tietenkään voi ketään pakottaa tankkaamaan. Tietty, jos et tankkaa niin muistamme sinua kyllä laskulla jälkikäteen.
SAIN VAKUUSMAKSUN – SE ON VARMASTI JOKIN KUSETUS
Meidän palvelumme houkuttelee laajan kirjon asiakkaita, joista suurin osa, eli 98%, käyttäytyy esimerkillisesti ja hoitaa varauksensa ja muut asiansa moitteettomasti. KKuitenkin laajaan asiakaskuntaan mahtuu myös heitä, jotka saattavat aiheuttaa varauksen kulkuun haasteita tai joiden maksukyvystä vaurio- tai vahinkotapauksessa ei ole takeita. Tämän toimenpiteen tarkoitus ei ole syrjiä ketään, vaan varmistaa, että mahdolliset auton kolaroinnista tai muista vahingoista aiheutuvat kulut saadaan katettua.
KOIRAN JÄTÖKSET OLI AUTON PENKILLÄ VARAUKSEN ALKAESSA
Nonni! Sellaset oli sitten edellinen asiakas jättänyt! Meillä on kyllä hyvin selkeät ohjeet että kaikki jäljet siivotaan jokaisen varauksen lopuksi, mutta jotkut asiakkaat ei mieti yhtään seuraavaa asiakasta valitettavasti. Tämänlaisissa tapauksissa tarjotaan asiakkaalle äkkiä lähin mahdollinen uusi auto ja likainen auto lähtee sisäpesuun edellisen asiakkaan piikkiin.
AUTO HAJOSI TIEN PÄÄLLE, OTIN TAKSIN JA LAITAN LASKUN TEILLE
Hohhoijaa. Tälläiset asiakkaat ovat yllättävän yleisiä ja asiahan ei näin toimi. Kun varaat auton meiltä tai mistä tahansa autovuokraamosta, on auto kuin sinun oma autosi. Jos sinun oma autosi hajoaa Kainuun metsään keskelle ei mitään, ei sinnekään tule ilmaiseksi taksi tai helikopteri sinua hakemaan. Meillä on kyllä jokaisessa varauksessa 24/7 tiepalvelu joka hoitaa auton hinauksen jos auto hajoaa tien päälle. Samalla hinausauton kyydillä pääset lähimpään kaupunkiin, josta pyrimme tarjoamaan sinulle ehjän auton hajonneen tilalle. Takseja tai helikoptereita emme lähtökohtaisesti maksele.
EDELLINEN ASIAKAS JÄTTI TANKIN VAJAAKSI, JOTEN TANKKASIN ITSEKIN VAIN 2 LITRAA
Varauksen alussa kannattaa ilmoittaa meille heti tästä, näin ollen saadaan asia heti kuntoon ja sinulle korvaus tankkauksesta. Oman varauksen lopuksi tulee auto aina tankata täyteen, vaikka edellinen ei sitä olisi tehnyt. Oikealla toiminnalla sinä vältyt siltä että syyllistyt varausehtojen vastaiseen toimintaan. Ja hei, nykyaikaisten autojen bensamittaristo on välillä verrattavissa poliitikkoon vaalilupauksia jaellessaan
HIRVI HYÖKKÄSI KIMPPUUN JA RIKKOI AUTON
Vastaava, todella eriskummallinen tapaus on sattunut kerran yrityksemme pitkässä historiassa. Tässä tapauksessa vauhkoontunut hirvi kävi oikeasti auton kimppuun ja tapaus tallentui videolle. Liikennevakuutuksemme korvasi auton vauriot ja asiakkaalle ei tullut mitään maksettavaksi koska tapaus oli tallentunut videolle. Ehdotamme kuitenkin että pidätte kalustomme mahdollisimman kaukana kaikista eläimistä.
JÄIN PAKETTIAUTOLLA KATOSTA KIINNI PARKKIHALLIN KATTOON
No sehän oli sitten sinulle hieman kalliimpi parkkihallireissu! Ihan vain vinkkinä että parkkihallin ulkopuolella on aika selkeästi luettavissa, että kuinka korkealla autolla sinne voi ajaa. Jokaisessa meidän pakussa on sisätiloissa useita tarroja, joissa kerrotaan auton korkeus. Tee siis lompakollesi palvelus ja tsekkaa se korkeus!
Läppä FAQ - muita erikoisväitteitä ja kysymyksiä
Asun Helsingin keskustassa. Voidaanko auto toimittaa minulle?
Joo ei. Me ei toimitella autoja. Meillä on Helsingin keskustassa about 200 autoa ympäri vuoden. Todennäköistä on että jokin autoistamme on jo 100m päässä sinusta.
Auto hajosi Lapin metsissä, koska minulle toimitetaan uusi auto?
Hohhoijaa. Me emme toimittele uusia autoja hajonneen tilalle. Hajonnut auto hinataan lähimpään kaupunkiin, jonka kyydissä sinäkin pääset. Tuosta kaupungista pyrimme löytämään sinulle uuden auton käyttöösi.
Voiko yhteiskäyttöautolla ajaa Pispalan portaat alas?
No liikennesääntöjen vastaistahan tuo on ja poliisikin siitä sinua varmasti muistaa, mutta periaatteessa voit ajaa Pispalan portaat alas. Tosin se saattaa tulla sinulle todella kalliiksi ja oikeusjuttuakin saattaa napsahtaa. Hyvässä lykyssä kyllä saatat päästä Aamulehteen.
Varasin auton ja ajoin vahingossa Turkuun. Miten pääsen pois täältä?
Yritä etsiä mahdollisimman pian tiekyltti pois Turusta. Aja mahdollisimman pian pois sieltä välttääksesi mahdolliset pitkäaikaisongelmat kuten murteen tarttuminen.
Ajoin toiseen kaupunkiin ja jätän nyt auton tänne
Hei älä tee niin, ellet ole varannut meidän Oneway-autoa. Tämä tulee sinulle tosi kalliiksi. Oneway-autolla saat ihan meidän luvalla ja vielä tosi edullisesti ajaa toiseen kaupunkiin ja jättää auton sinne!
Muutossa pysäköin auton talon oven eteen ja sain nyt sakkolapun. Kuinka toimin?
No hei maksat sen sakon, tai jos susta tuntuu että se on virheellinen, niin väännät sakon antaneen tahon kanssa asiasta. Mehän emme liity sinun pysäköintiisi mitenkään vaikka oletkin ollut meidän autollamme liikenteessä.
Voin ajaa nopeusvalvontatolppaan ylinopeutta ja en saa sakkoa koska olen vuokra-autolla liikenteessä
Täyttä höpöhöpöä. Kaikki nopeusvalvonnassa välähtäneet kameroiden sakot tulevat meille postilla ja jokainen niistä ohjataan varauksen kuljettajalle maksettavaksi. Lisäksi laskuun lisätään meidän käsittelymaksu, joten homma tulee sinulle vielä kalliimmaksi kuin pelkkä sakko. Ajathan siis nopeusrajoitusten mukaisesti aina ja kaikkialla! Myös ulkomailla, sillä nekin sakot löytävät sinut!
En tankannut autoa, koska 100 ajokilometriä sisältyy hintaan
Voi huoh. Olet osittain oikeassa, eli 100 ajokilometriä sisältyy aina varauksen hintaan, mutta tämä ei missään nimessä tarkoita varauksessa kuluttamaasi polttoainetta. Tämäkin lukee varauskoneessamme selkeästi kun vain viitsisit katsoa. Tankkaa varauksen lopuksi aina auton tankki täyteen niin vältyt lisälaskuilta.
Jätän auton toiseen kaupunkiin koska en enää tarvitse sitä
Hohhoijaa. Tee itsellesi palvelus ja älä jätä sitä sinne toiselle puolelle Suomea! Jos sun tarvitsee mennä toiseen kaupunkiin ja jättää auto sinne niin ota meidän Oneway-palvelu.
Tuo tulee sinulle hyvin kalliiksi jos tuollaisen menet tekemään!
En jaksa ottaa valokuvia autosta
No emme sinua voi pakottaa, mutta kyllä sinun itsesi takia kannattaisi ottaa! Valokuvien ottaminen kuuluu jokaiseen varauksen sopimusehtoihin ja sillä todistat ajoneuvon kunnon ennen ja jälkeen sinun varauksen.
Jos nyt et ota niitä valokuvia siitä autosta, olet korvausvelvollinen ajoneuvoista varauksesi jälkeen löytyneistä naarmuista tai lommoista vaikka ne olisikin joku muu tehnyt. Tapahtuuhan autoille ilkivaltaa myös parkissa ollessa, joten tee itsellesi palvelus ja ota ne kuvat!
Kuka antaa minulle auton avaimet kun aloitan varauksen?
Ei kukaan. Me olemme täysin digitaalinen yhteiskäyttöautopalvelu, jossa asiakas suorittaa vuokrauksen alusta loppuun itsenäisesti omalla puhelimellaan.
Kannattaa lukea etukäteen miten homma toimii ennen kuin tekee varauksen niin ei tule yllätyksiä kun varaus alkaa.
Taisin unohtaa aurinkolasit 4kk sitten autoon, voitteko tarkistaa löytyvätkö ne vielä?
Sori. Kyllä taitaa olla niin että nämä arskat on jatkanu matkaansa!
Unohdin perämoottorin auton tavaratilaan. Voitteko toimittaa sen kotiini?
Nyt pistit kyllä pahan ja joka aiheutti monessa työntekijässämme naurua. Emme valitettavasti lähetä, tai toimita unohtuneita tavaroita.
Varaukseni alkaa huomenna klo. 10. Myöhästyn aloituksesta 30min, peruuntuuko varaukseni?
No ei peruunnu. Kyllä autosi on siellä paikalla odottamassa sinua ihan koko varauksesi ajan. Itse päätät milloin varauksesi aloitat tai milloin auton ovet ensimmäistä kertaa avaat!
En saa auton ovia lukkoon varauksen lopussa, joten jätin ovet auki
Hei älä nyt hulluksi rupea! Olehan yhteydessä meidän asiakaspalveluun niin laitetaan ne ovet lukkoon.
Auto oli pölyinen ulkopuolelta - vaadin korvauksia!
Kannattaa ymmärtää se että olet liikenteessä yhteiskäyttöautolla, et vuokra-autolla. Yhteiskäyttöautoja ei jokaisen varauksen välissä pestä, huolleta ja ylläpidetä, vaan autoja ylläpidetään kun ne sitä vaatii ja autoilla vain keretään käymään. Teemme päivittäin todella paljon töitä autojen ylläpidon eteen kaikissa kaupungeissa joissa toimimme. Vuodenajasta riippuen autojen likaantuminen Suomen vihamielisessä ilmastossa on todella mittavaa ja emme valitettavasti kerkeä kaikkia autojamme putsaamaan varausten välissä. Jos oletat saavasi aina timanttisen puhtaan auton, emme todennäköisesti ole oikea palvelu sinulle.
Autossa oli sisällä roskia - vaadin korvauksen!
Pahoittelemme että edelliseltä asiakkaalta on jäänyt roskia autoon, mutta jälleen täytyy muistuttaa siitä että olet varannut yhteiskäyttöauton, et perinteistä vuokra-autoa. Yhteiskäyttöautoja ei jokaisen varauksen välissä siivota, imuroida, pestä, huolleta ja ylläpidetä, vaan autoja ylläpidetään kun ne sitä vaatii ja autoilla vain keretään käymään. Myös autojen sisätilat me imuroidaan, pestään ja huolletaan säännöllisesti, mutta välillä asiakkailtamme jää epähuomiossa roskia yhteiskäyttöautoon. Jos oletat saavasi aina timanttisen puhtaan auton, emme todennäköisesti ole oikea palvelu sinulle.
En saa teihin mitään yhteyttä numeropalvelun antamasta numerosta!
No hei hieno juttu että olet yrittänyt ottaa yhteyttä meihin kun ongelma tuli vastaan! Todennäköisesti asiakaspalvelijamme painavat juuri tuli pyllyn alla töitä toisen asiakkaan haasteita ratkoen. Kokeile pienen hetken kuluttua uudelleen, laittele meille viestiä m.24rent.fi -palvelussa tai odota, että soittelemme sinulle takaisin.
24Rent vei mun rahat
No hei tää on nyt kyllä aivan selkeä asia että kenenkään rahoja ei ole viety tai olla viemässä mistään syystä ilman vastinetta. Me myydään palvelua jota valvoo Suomen laki, viranomaiset, verottaja ja viime kädessä esimerkiksi kuluttajansuojalaki. Aika epätodennäköistä että voisimme toimia, saatika edes haluaisimme toimia jos huijaisimme ihmisiltä massit pois. 99,9% tapauksista asiakkaille palautuu rahat jos varaus on mennyt jotenkin pieleen. Olemmehan mekin ”suhteellisen” normaaleja ihmisiä ja joskus meilläkin sattuu kämmi, mutta ne me korvataan aina asiakkaalle. Tietenkin jos asiakas itse on sössinyt, tehnyt jotakin varausehtojemme vastaista, tai muuten tunaroinut niin sitten tietty asiat mutkistuu. Ketään täällä ei olla kusettamassa, se ei ole meidänkään etujemme mukaista.
Mun ei tarvi välittää vuokra-auton kunnosta, koska ei kukaan muukaan välitä
Hohhoijaa. Kyllä tarvitsee. Jokaisen varaajan pitää välittää. Se lukee varausehdoissa ja jokainen ne hyväksyy varauksen tehdessään.
Esimerkkinä: jos edellinen asiakas on rikkonut auton puskurin, niin et sinä voi sitä puskuria rikkoa lisää. Samanlailla sinä joudut maksumieheksi kuten se edellinenkin asiakas jos et asioita hoida mallikkaasti!
24Rent autolla saa ajaa kuka tahansa
No ei muuten saa. Meidän autoilla saa ajaa vain auton varaaja ja lisäkuljettaja jos sellainen / sellaiset on ilmoitettu. Muistatko miten kävi, kun nuoruudessa lainasi isän bemaria kaverille ja hän sössi oikein kunnolla? Älä tee sitä uudelleen! Lue lisää täältä.
24Rent tekee rahaa asiakkaiden kolareilla / kolhuilla
Ei muuten tehdä. Täyttä höpöhöpöä. Suomen laissa on selkeät säännöt joissa määrätään että yksikään autovuokraamo, tai yhteiskäyttöautopalvelu ei saa tehdä rahaa asiakkaiden kolhuilla.
Totuus on se että me teemme joka vuosi aivan törkeenä tappiota asiakkaiden kolhujen vuoksi ja siksi yritämme teitä opettaa ajamaan huolellisesti.
Voin ajaa 24Rent-autolla ulkomaille
Osittain totta, suurelta osin ei. Vain osalla meidän autoista saa mennä ulkomaille, mutta sitä varten sun täytyy ostaa maastavientilupa.
Sen voi ostaa heti varauksen yhteydessä tai sitten varauksen aikana asiakaspalvelusta.
En saa auton ovea kiinni ja on vaarallista ajaa
Miksi et saa auton ovea kiinni? Onko se rikki? Jos jotain näin erikoista tapahtuu niin otapa samantien yhteys asiakaspalveluun!
Kojetaulussa palaa oranssi varoitusvalo, en uskalla ajaa!
ASIAKASPALVELU: ”Mitä siinä näytössä alapuolella lukee?
ASIAKAS: “Varoitus, lämpötila alle 3 astetta, tiet voivat olla liukkaat.”
Vastaavanlaisissa ei muuta kuin eteenpäin ja ajelulle! On kuitenkin hyvä pitää silmä tarkkana ja huomata varoitusvalot kojetaulussa. Jos jokin mietityttää niin ota yhteyttä meidän asiakaspalveluun!
Sain kesärenkailla olevan auton ja olen lähdössä Lappiin - haluan uuden auton
Kun olet suunnittelemassa keväistä reissua Lappiin tai muualle pohjoisempaan, kannattaa tarkistaa että varaat meiltä auton jossa on nasta-, tai kitkarenkaat! Autojen rengastyypin voit tarkistaa jo heti varauskoneessa, kun teet varausta. Näin ollen saat heti sen auton jolla on turvallista ajaa Lapissa. Lisäksi rengastyyppi lukee varausvahvistuksessa, sekä auton käyttöönoton ohjeissa.
Jos lähdet autolla Lappiin, jossa on kesärenkaat, vastaat itse seurauksista.
Tuulilasissa oli jo raapale varaukseni alussa ja nyt tuli kiven iskemä, en joudu korvaamaan
No valitettavasti kyllä joudut, jos et ole ostanut tuulilasiturvaa. Tuulilasiturva on sinun etusi, joten suositamme että ostat sen.
Lue lisää täältä.
Minulla jäi sohva pakettiautoon koska varaukseni loppui. Haittaako?
No aivan varmasti haittaa! Ei kun kipinkapin hakemaan sohva pois tai muistetaan sinua mittavalla laskulla!
Odottelen tässä auton vieressä että ovet aukeaa. Varaukseni alkoi jo ja mitään ei tapahdu!
No hei oletko käynyt kertaakaan m.24rent.fi-sivulla, tai oletko edes yrittänyt avata niitä ovia puhelimellasi? Nyt toimintaa!
Tuulilasissa on linnunkakkaa. Ettekö huolehdi autoista?
No hitsi. Kaikkea ne linnut keksii!
Kyllä me pidetään huolta autoista, itseasiassa tosi paljonkin! Meidän yrityksemme isoin vuosikulu on nimenomaan autojen ylläpito.
No kuinka 24Rent-asiakaspalveluun saa yhteyttä?
Kirjaudu sinne m.24rent.fi-palveluportaaliin ja heti sivuston alalaidasta löydät sen kysymysmerkki-ikonin. Ikonin kautta saat yhteyden asiakaspalveluumme.
Jos me ei olla duunissa juuri sun varauksesi aikana (esim yöllä), niin samaa reittiä saat yhteyden 24/7-tiepalveluumme.
Ja hei fakta on se että suoran puhelinyhteyden saat meidän aspaan vain sun varauksen voimassaolon aikana! Kaikki kiireettömät asiat hoidetaan tuolta palveluportaalista ja kaikkiin varmasti vastataan.
Meillä on oikeasti tosi hyvät ohjeet pysäköintiin!
Tee itsellesi palvelus ja käy tällä sivulla. Sieltä löytyy ohjeet kuinka ilmaispysäköinti toimii missäkin kaupungissa. Seuraavalla kerralla kun varaat meiltä olet aikamoinen kuha kun kaikki menee silkinpehmeesti!
Älä sählää varauksen ajomatkan kanssa!
Jokaiseen varaukseen sisältyy se 100km ajoa, vaikka varaisit vain 2h ajalle. Jos varaat auton kolmeksi päiväksi, sisältää se 300km ajoa. Voit ajaa tuon 300km vaikka yhtenä päivänä, itse saat valita!
Jos et tiedä paljonko kilometrejä aiot ajaa niin osta itsellesi mielenrauha rajoittamattomilla kilometreillä, niin saat ajaa niin paljon kuin tahdot.
Lue lisää aiheesta täältä.
Tankkaa, tankkaa, tankkaa!
Kyllä! Jokaisen varauksen lopussa auto on tankattava, se kuuluu jokaiseen varaukseen. Vaikka edellinen asiakas ei olisi tankannut, sinun on tankattava. Me hyvitämme sinulle extratankkauksesi, joten otahan kuitti mukaan!
Kolarit ja kolhut on kalliita!
Osta itsellesi mielenrauha ja osta se omavastuunalennus ennen varauksesi alkua! Pienetkin kolhut voivat olla todella kalliita jos et ole ostanut alennettua omavastuuta! Muista, että me asutaan Suomessa, jossa kaikki on ihan sikakallista – myös autojen korjaaminen.
Lue lisää tästä.
Jos rengas puhkeaa, minun ei tarvitse maksaa.
No näinhän se asia ei ole, paitsi jos sinulla on rengasturva! Jos ostat varaukseesi rengasturvan ja rengas puhkeaa, me maksamme renkaan paikkaamisen kustannukset, tai uusimisen ja mahdollisen hinauspalvelun.
Lue lisää tästä.
Peruutin varaukseni, haluan rahani heti takaisin!
Jos olet ostanut varaukseesi peruutusturvan, voit peruuttaa varauksesi minimissään 2h ennen varauksen alkua ja tällöin saat varausmaksun takaisin about viikon kuluessa.
Jos et ole ostanut peruutusturvaa ja varauksesi alkamiseen on alle 7 vrk, et saa varausmaksuasi takaisin.
Lue lisää tästä.