Uuden laskutusasiakkaan opas

Helpompaa arkea laskutusasiakkaana!
Laskutusasiakkaanamme pääset hyödyntämään yhteiskäyttöautojamme joustavasti ja kustannustehokkaasti ilman huolta hallinnollisista lisävaikeuksista.
Laskutusasiakkuus on suunniteltu helpottamaan yrityksesi päivittäistä toimintaa, tarjoten henkilöstöllesi nopean ja luotettavan tavan siirtyä paikasta toiseen – tarvitsitpa autoa vain muutamaksi tunniksi tai pidemmäksi aikaa.
Tutustu alla, miten laskutusasiakkuus toimii.
Ensimmäinen varaus
- Lataa 24Rent-sovellus sovelluskaupasta ja kirjaudu sisään. Voit tehdä varauksen myös osoitteessa www.24rent.fi
- Etsi haluamasi auto toivomallesi ajankohdalle ja valitse se.
- Valitse tarvitsemasi lisäpalvelut.
- Täydennä mahdollisesti puuttuvat tiedot, kuten esimerkiksi katuosoitteesi ja henkilötunnuksesi. Henkilötunnus tarvitaan, jotta voimme varmistaa henkilöllisyytesi ennen varauksen alkua. Henkilöllisyys sekä ajo-oikeus varmennetaan pankkitunnuksilla ensimmäisen varauksen yhteydessä.
- Valitse maksutavaksi koontilasku. Näin sinun ei tarvitse maksaa varaustasi heti, vaan lähetämme yrityksellenne myöhemmin yhden laskun, jolle kootaan kaikki kuukauden aikana tulleet varaukset
Ensimmäisen varauksen jälkeen voit kirjautua sisään pelkällä puhelinnumerollasi, eikä erillistä tunnistautumista enää tarvita.

Varauksen alkaminen, auton käyttöönotto ja palautus
- Mene auton luo varauksesi alkaessa
- Avaa 24Rent-sovellus, joka opastaa sinut koko varauksen läpi. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää sovellusta mene selaimella m.24rent.fi -sivulle jossa voit myös hallita varaustasi
- Löydät auton avaimet valmiina auton sisältä
- Käytä autoa kuin olisi omasi ja tankkaa se ennen varauksesi päättymistä
- Palauta auto sovelluksen antamien ohjeiden mukaisesti
- Jätä auton avaimet alkuperäiselle paikalleen ja sulje auton ovet lopuksi puhelimellasi
LISÄPALVELUIDEN OSTAMINEN
Huomioithan, että voit ostaa lisäpalveluita myös varauksen aikana. Lisäpalveluiden osto onnistuu kätevästi mobiilisovelluksella ja ostetut palvelut laskutetaan jälkikäteen.
MITEN SAAN LISÄTTYÄ KOLLEGANI PALVELUUN?
Ainoastaan yrityksen yhteyshenkilö saa lisätä uusia käyttäjiä palveluun. Uuden käyttäjän tiedot pääsee lisäämään tästä.
HALUAN KYSYÄ LASKUSTA TAI OTTAA YHTEYTTÄ PÄÄTTYNEESEEN VARAUKSEEN LIITTYEN?
Kirjaudu sisään sovellukseen tai m.24Rent.fi, etsi varaus johon kysymyksesi liittyy ja lähetä meille viesti painamalla “ota yhteyttä”.
MITEN PÄÄSEN AUTOON SISÄÄN JA MISSÄ AUTON AVAIMET ON?
Kun varauksesi on alkamassa, mene auton luo ja avaa auton ovet m.24rent.fi-palveluportaalin avulla. Sinua pyydetään ottamaan kuvat autosta ennen kuin voit painaa puhelimestasi ovien avauspainiketta. Auton avaimien sijainti kerrotaan sähköpostiisi lähetyissä ohjeissa ja m.24rent.fi-palveluportaalissa.
MITEN SAAN TARJOUKSEN USEAMMAN AUTON VARAUKSESTA?
Voit lähettää meille tarjouspyynnön tästä. Voit ottaa arkipäivisin yhteyttä myös sivustolla olevan chatin kautta.
KUKA SAA AJAA AUTOA?
Lähtökohtaisesti autoa saa ajaa vain varauksen tehnyt henkilö ja lisäkuljettaja, mikäli lisäkuljettaja on varaukseen ostettu. Kukaan muu ei ole oikeutettu ajamaan autoa. Huomaathan, että myös lisäkuljettaja voi sekä noutaa että palauttaa auton. On tärkeää muistaa, että auton varaaja on aina ensisijaisesti vastuussa autosta, vaikka sitä ajaisi lisäkuljettaja. Lisää tietoa lisäkuljettajasta saat tästä.
PALJONKO KILOMETREJÄ VARAUKSEENI SISÄLTYY?
Jos olet valinnut varauksen yhteydessä kaupunkiajon, saat ajaa 100 km jokaista 24 tunnin jaksoa kohden ilman lisäveloitusta. Esimerkiksi kolmen päivän varauksella voit ajaa yhteensä 300 km. Jos puolestaan valitsit rajattomat kilometrit, voit ajaa autolla niin paljon kuin haluat ilman huolta kilometrirajoista. Lisätietoa ajomatkasta saat täältä.
ENTÄ JOS KÄY VAHINKO?
Joskus käy vahinko, mutta ei hätää! Toiminta vahinkotilanteessa vaihtelee hieman sen mukaan millaisesta vahingosta on kyse. Kaikista vahingoista on kuitenkin aina ilmoitettava meille. Lue aiheesta lisää tästä.
TANKKAAMINEN
Kaikki 24Rent-autot on tankattava ennen varauksen päättymistä. Tankkaa siis auto juuri ennen sen palauttamista. Tankattavan polttoaineen löydät auton tiedoista m.24rent.fi-palveluportaalissa.
KUINKA PERUUTAN VARAUKSENI?
Varauksen voi peruuttaa 7 vuorokautta ennen varauksen alkamista ilman lisäkuluja. Jos olet ostanut peruutusturvan voit peruuttaa varauksesi vähintään kaksi tuntia (2h) ennen varauksesi alkua. Lisätietoa varauksen peruuttamisesta löydät täältä.

Kuinka saan yhteyden asiakaspalveluun ja 24/7-tiepalveluun?
Parhaiten saat meihin yhteyden varauksen aikana kirjautumalla m.24rent.fi-palveluportaaliin ja heti sivuston alalaidasta löydät kysymysmerkki-ikonin. Ikonin kautta saat yhteyden asiakaspalveluumme. Mikäli asiakaspalvelumme ei ole tavoitettavissa varauksesi aikana (esimerkiksi yöllä), voit käyttää samaa ikonia ottaaksesi yhteyttä 24/7-tiepalveluumme.
Huomioithan että saat suoran puhelinyhteyden asiakaspalveluun, tai 24/7 tiepalveluun vain voimassaolevan varauksesi aikana. Kaikki kiireettömät asiat hoidetaan myös m.24rent.fi-palveluportaalin kautta.

Ilmainen pysäköinti ja Z-lupa
Joihinkin palvelumme autoihin kuuluu ilmaispysäköintilupa, joka on muutamissa kaupungeissa nimeltään ”Z-lupa”. Ilmaispysäköintilupa oikeuttaa ilmaiseen pysäköintiin tietyillä pysäköintialueilla, kadunvarsilla ja asukaspysäköintialueilla. Voit tarkistaa, löytyykö Z-lupa varatusta autosta sähköpostitse saamastasi varausvahvistuksesta tai m.24rent.fi-palveluportaalista. Z-luvan tyyppi ja siihen liittyvät pysäköintioikeudet vaihtelevat kaupungeittain, joten varmista kaupunkikohtaiset ilmaispysäköintioikeutesi tästä. Samalla voit katsoa pysäköintiohjevideomme!

Mietityttääkö mahdollinen rengasrikko, kivi tuulilasissa, auton vakuutukset tai omavastuu?
Palvelumme tarjoaa mahdollisuuden hankkia erilaisia lisäturvia, jotka ensisijaisesti takaavat asiakkaidemme edun sekä tarjoavat huolettomuutta. Esimerkiksi tuulilasi- ja rengasturvamme on tuonut mielenrauhaa tuhansille asiakkaillemme läpi vuoden. Lue lisää tuulilasi-, rengas- ja peruutusturvistamme täältä.
Mikäli auton vakuutukset tai omavastuu mahdollisessa onnettomuus- tai vahinkotilanteessa mietityttää, löydät lisätietoa aiheesta täältä.

Lisätietoa ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin
Valtaosaan palvelumme asiakkaiden kysymyksiin löytyy vastaus helposti ja kätevästi. Lisää vastauksia kysymyksiisi löydät tästä.